1

UNDER SPØRGSMÅL OG SVAR KAN DU FINDE SVAR PÅ DEN GRUNDLÆGGENDE TING. UNDER DRIFTSINFO KAN DU SE, OM DER SKULLE VÆRE EN DRIFTSFORSTYRRELSE.

HAR DU YDERLIGERE SPØRGSMÅL, SIDDER VORES DYGTIGE MEDARBEJDERE KLAR TIL AT HJÆLPE MAN-FRE KL. 9 - 18KUNDESERVICE@BORNFIBER.DK OG TELEFON 7089 0000


  • BREDBÅND
  • TV
  • WIFI & SMART WIFI
  • TELEFONI
  • SIKKERHEDSPAKKE
  • ONLINE HARDDISK

Tast din adresse på forsiden, og se hvad du kan få.


For at bruge fiberboksens udgange til TV eller computer skal du benytte et netværkskabel. Kablet må ikke være længere end 90 meter. Vi anbefaler, at du kabler med et ”lige kategori 5e kabel”. Når du skal kable fra fiberboksen ud til dit TV eller computer er det vigtigt, at du forbinder kablet direkte. Hvis du skal have flere TV eller computere på din fiberinstallation, skal du benytte en switch til TV og en router til dine computere. Med hensyn til telefonen kan du stort set benytte de kabler, du allerede har i huset. Har du IP-telefoni hos Waoo, kan du sammenkoble op til 4 telefoner i et parallelt net.


Det kan være nødvendigt at genstarte sine enheder hvis man ikke får noget signal igennem, eller f.eks efter en strømafbrydelse. Dette skal ske på følgende måde:

1. Sluk alle enheder (SmartWiFi + TV-boks).
2. Genstart fiberboksen, og vent i ca. 2 minutter på at den lille globus på boksen lyser konstant grønt.
3. Tænd for SmartWiFi-enheden som er tilsluttet direkte til fiberboksen og vent i 30 sekunder. Tænd derefter de resterende SmartWiFi-enheder og vent på at de lyser konstant grønt. Det tager ca. 3 minutter.
4. Tænd TV-boks(e). Tjek at der er TV.


Dem finder du her.


Du kan bestille en fast IP-adresse ved at sende en mail til kundeservice@bornfiber.dk.

Privatkunder har højst adgang til 1 fast IP-adresse.


Nedenfor står IP-adresserne til BornFibers DNS-servere:

DNS 1: 185.96.88.32

DNS 2: 185.96.180.32


Du skal bestille en fast IP-adresse for at få adgang til routeren, så du eksempelvis selv kan konfigurere port forwarding. Du kan bestille en fast IP-adresse ved at sende en mail til kundeservice@bornfiber.dk.


Vi tilbyder også TV via streaming, derfor har vi samlet disse to instruktionsvideoer, der forklarer i detaljer, hvordan man benytter sig af app'en til Android eller IOS.

Airplay og Chromecast

Streaming-tjenester

Bemærk, at man skal have en Chromecast, et Apple TV eller et TV med indbygget cast-funktion, før man kan benytte sig af denne løsning.

Man kan være op til 2 brugere, der benytter app'en samtidig, og have den installeret på op til 5 enheder samtidig. Har du en af vores TV-pakker, har du automatisk adgang til streaming-TV.


Når du har et TV-abonnement hos os, har du automatisk adgang til nedenstående funktioner. Vi har samlet nogle instruktionsvideoer, der forklarer hvordan man benytter sig af dem:

1. Cloud Record

2. Start Forfra

3. TV-arkiv

4. Favoritliste


Tjek at din TV-boks er tilsluttet korrekt til din fiberboks. Som standard vil dette være port 4 i fiberboksen. Sluk eller fjern strømtilslutning til din TV boks, og tænd igen, for genstart af boksen. Vent et øjeblik. Virker dette ikke, kontakt da kundeservice.


Hver gang du tænder TV-boksen, skal den initialisere og downloade TV-portalen med videre på ny. Det kan tage noget tid, og derfor lader de fleste TV boksen være tændt. Som med alt andet elektrisk udstyr, bør du tage stikket ud, hvis du er bortrejst i en længere periode. Hvis du oplever problemer med din TV-boks, skal du slukke og tænde den igen. Derved bliver TV-boksen opdateret, og den burde virke igen. Du kan med fordel lære om Active Standby i denne video.


Hvis du ikke får fat i TV-kanalerne på TV-portalen, er der med stor sandsynlighed sket en fejl i oprettelsen af dit abonnement, eller også sidder TV-boksen i en forkert port i fiberboksen. Tjek at TV-boksen er tilsluttet port 4 i fiberboksen, ellers kontakt BornFiber for at få rettet fejlen.


Det er normalt, at det hakker 2-3 sekunder i billedet, når du skifter kanal. Hvis du oplever hakken udover det, så tjek, at kablerne sidder rigtigt i stikket. Hvis TV-boksen ikke allerede er kablet direkte til fiberboksen, så kan du prøve dette. Hvis signalet ikke hakker, når du gør dette, kan det skyldes problemer med din switch. Hvis du fortsat har problemer, skal du kontakte BornFiber.


Du kan koble ét TV til TV-boksen. Har du flere TV, skal du bruge flere TV-bokse.


Hvis du ikke har et fladskærms-TV, så skal du benytte dig af SCART-stikket på TV'et. Her tilbyder vi 2 TV-bokse, der har SCART-stik; AirTies 7210 og 7310. Dog kan man ikke modtage HD-kanaler via denne type stik.


Det kan være, fordi dit SCART- eller HDMI-kabel ikke sidder rigtigt i dit TV eller din TV-boks.


TV-selskaberne, som leverer signalerne til os, bestemmer den lydstyrke, vi sender dem ud med. Derfor kan lydstyrken variere fra kanal til kanal. Dette er helt normalt og gælder for alle, der leverer TV.


Hvis du har tilsluttet et surround anlæg eller lignende til din TV-boks, kan du kun få lyd på, såfremt dit anlæg understøtter afspilning af AAC lydformat, da DR benytter dette lydformat til surround-lyd. Der vil være almindelig AC3 lydformat via SCART og HDMI udgangene, så i tilfælde af at dit anlæg ikke understøtter AAC, anbefaler vi, at du bruger lyd via HDMI eller SCART til disse kanaler.


Det kan være, at "mute" er slået til på TV boksen og/eller dit TV. Er mute slået til på TV-boksen, vil dette fremgå på din TV-skærm. Kontroller med fjernbetjeningen, at der ikke er skruet helt ned for lyden på din TV-boks og/eller dit TV. Vi anbefaler, at du skruer helt op for lyden på dit TV, så du kun styrer lyden på din TV-boks.


Du kan programmere den nye Waoo Fjernbetjening til også at betjene dit TV. Se Brugervejledning til Waoo Fjernbetjening som du finder på waoo.dk/vejledninger.


Du kan slå undertekster til og fra under menupunktet Opsætning. Tryk OK for at vælge den opsætning, som du ønsker at ændre.


Ja, dit TV skal blot have en indgang til et SCART- eller HDMI-stik/kabel.


Gå ind under Kanalliste, og tjek om de kanaler, du savner, er valgt fra. Er det ikke tilfældet, skal du kontakte BornFiber.


Blæseren kan støje, når du tænder for din TV-boks med harddisk. Det skyldes, at blæseren kører op i omdrejninger, når du tænder boksen. Efterfølgende vil blæseren køre ned i omdrejninger igen. Hvis ikke blæseren falder i omdrejninger og dermed høres som en svag summen, kan der være tale om en fejl på boksen. Kontakt venligst BornFiber for yderligere information.


Waoo Smart WiFi består af et sæt med to trådløse access points (kaldet WiFi-sæt) og disse kan suppleres med enkeltstående ekstra enheder for at forbedre dækningen i huset.

Produkterne kan dels fungere som rene internet WiFi access points som sikrer god trådløs internet-dækning i hele hjemmet, og dels kan de erstatte behovet for at føre et netværkskabel fra fiberboksen og frem til et TV.

Disse to bokse skaber en trådløs forbindelse fra den ene enhed som tilsluttes til fiberboksen og til den anden enhed som placeres ved en TV-boks (man kan sige at de i dette tilfælde fungerer som et slags ”trådløst netværkskabel”).

En ekstra enhed kan også benyttes til at forlænge/forstærke et trådløst WiFi-signal, hvis man har problemer med at WiFi-sættet ikke kan række helt ned i den anden ende af hjemmet. Dog forlænger de ikke eksisterende WiFi-signaler fra eget udstyr.

De trådløse bokse leveres af AirTies og hedder Air4920.


Se hvor nemt det er at opsætte Waoo Smart WiFi:




Du kan forvente at det tager op til 10-15 minutter, før boksene første gang har hentet og installeret seneste softwareopdatering. Vent derfor 10-15 minutter efter du har opsat og tændt enhederne.


Vi anbefaler ikke mere end 3-4 MESH-enheder. Hvis du vælger at tilslutte 7410 TV-boksen trådløst, tæller den med som en MESH-enhed sammen med 4920 enhederne. Dvs. kombinationer af disse enheder - f.eks. 3 x 4920 eller 2 x 4920 og 2 x 7410 TV-boks osv.

BEMÆRK, det vil ikke nødvendigvis forbedre WiFi-oplevelsen at tilføje flere MESH-enheder, da der i så fald kan forekomme signalforstyrrelse og unødvendigt mange hops trafikken skal igennem.

Du bør kunne have 3 samtidige HD-streams. Dvs. se 3 samtidige HD-kanaler eller f.eks. se TV på to fjernsyn og optage en HD-kanal samtidig. Bemærk at disse forhold kan variere afhængig af de fysiske omgivelser i dit hjem.


Det er meget svært at svare entydigt på, da det i høj grad afhænger af hvilke forhindringer det trådløse signal skal igennem i hjemmet. Dvs. typen af vægge, etager, vinduer, møbler osv. påvirker alt sammen det trådløse signal. Men som udgangspunkt kan det normalt række 15 meter gennem et par almindelige vægge, og en enkelt etage. Oplever man problemer med rækkevidden, kan man med fordel anskaffe en ekstra enhed og sætte imellem for at forbedre det trådløse signal.


Et WiFi-sæt er pre-parret fra fabrikken. Dvs. de skal blot tændes, og vil efter et par minutter etablere forbindelse til hinanden.

En ekstra enhed forbindes til et aktivt WiFi-sæt ved at trykke WPS-knappen på både én af WiFi-boksene og på den ekstra enhed. Efter et par minutter vil den ekstra enhed forbindes til WiFi-sættet. Der kan forekomme et par sekunders frys af TV-billedet i forbindelse med tilslutningen af en ekstra enhed.

Det kan være nødvendigt at genstarte alle enheder 5-10 minutter efter, at de er blevet parret og opdateret.

Det er vigtigt at den første 4920 forbindes til fiberboksen med BÅDE kabel til IPTV og Internet.


7410 Standby – sæt den i aktiv standby hvis 7410 skal køre være et MESH access point. Sort skærm efter opstart – skift af kanal med fjernbetjeningen giver ofte et billede på skærmen.


Der er nogle lovpligtige frekvensområder (radar) som denne type enheder skal scanne ved opstart. Derfor vil man opleve, at boksene er længere om at forbinde til hinanden, end når man f.eks. kobler en telefon eller PC på sit almindelig WiFi-netværk.

Første gang boksene forbindes med hinanden, kan man forvente at det tager op mod 5-10 minutter før de er forbundet, da boksene selv henter og installer nyeste firmware. Efterfølgende (hvis de har været slukket) vil de kunne forbinde hurtigere.


I forhold til forhindringer i hjemmet er der utroligt mange forhold der kan spille ind og påvirke den trådløse forbindelse. Det vil føre for vidt, at opstille alverdens scenarier for, hvad der bør virke og hvad der ikke gør. Men alt lige fra møbler, vægge, glasdøre, store planter, mennesker og afstand kan påvirke signalstyrken. Det kan der ikke stilles generelle garantier op for, da alle hjem er forskellige.

Som udgangspunkt rækker de op til ca. 30 meter, men denne afstand bliver gradvist forkortet jo flere ”forhindringer” signalet skal igennem. Under normale forhold bør et WiFi-sæt række et almindeligt etplans hus, hvis der ikke er for mange tykke vægge signalet skal igennem. Ligeledes bør et WiFi-sæt også under normale forhold kunne række fra stue til 1. sal. Boksene indikerer ved at lyse rødt, at de har forbindelse, men at signalet er svagt. I dette tilfælde bør man enten rykke dem tættere på hinanden eller sætte en ekstra enhed ind imellem for at styrke signalet.

Vi anbefaler, at man sætter boksene op tæt på hinanden første gang, så man ved, at de er forbundet og virker, og herefter flytter den ene boks til den ønskede placering, hvilket også er beskrevet i vejledningen som følger med boksene.


Boksene kan nulstilles ved at trykke på reset knappen med en spids genstand i ca. 10 sekunder mens de er tændte. Når power-indikatoren begynder at blinke hurtigt, er boksen nulstillet.

WiFi-sættet vil bevare ”parringen” med hinanden efter en reset, da det er defineret i fabriksindstillingerne i boksene, men ekstra enheder der nulstilles vil miste deres ”parring” med de øvrige bokse.

7410X TV-boksen kan nulstilles under opstart ved at trykke på fjernbetjeningsknapperne Play, 9, Play, 0 mens boksen blinker mellem punkt 2 og 3 i opstarten. Dette kan også gøres via menupunktet Trådløs under Opsætning i TV-menuen.


Strømforbrug aktiv: 6,3 W - passiv: 3,1 W.


Ja, men de overholder kravene til, hvor varme produkter må blive.


Smart WiFi lamper


Kontrollér om afstanden mellem 4920-boksene er for stor, og forsøg eventuelt at reducere afstanden.

Vær opmærksom på at murstensvægge, glasdøre, etager, møbler osv. forringer det trådløse signal betragteligt.

Vi anbefaler, at du tester din internethastighed på en PC med netværkskabel forbundet til din fiberboks, for at konstatere hvilken hastighed du får ind i huset. Herefter kan du, eventuelt via en router, foretage en trådløs hastighedstest på www.testdinhastighed.dk.

Hvis der ikke er billede på din TV-boks, genstart da eventuelt dine TV-bokse, hvis de trådløse enheder har været slukket.

Hvis WiFi-sættet ikke parres, kontrollér da at der er kabel fra fiberboksen til én af WiFi-enhederne.

Stil WiFi-sættet med cirka 3 meters mellemrum indtil de er parret, og flyt derefter den ene boks til en anden placering i hjemmet.

Sørg for at placere enhederne så centralt i rummene som muligt, så du opnår god trådløs dækning overalt i hjemmet.

Smart WiFi dækning

- Som udgangspunkt kan det trådløse signal normalt række 20 meter gennem et par almindelige vægge og en enkelt etage. Dvs. 2 enheder bør dække ca. 140 m2.

- Det er dog svært at svare helt entydigt på, hvad rækkevidden er af Waoo Smart WiFi. Denne vil afhænge af hvilke forhindringer, det trådløse signal skal igennem i hjemmet.

Når man skal vurdere behovet for antallet af WiFi enheder, bør man derfor forholde sig til hjemmets opbygning. Dvs. typen af vægge, etager, vinduer, møbler osv.


Huse med et areal på over 150-160 m2.

- Huse med flere etager.

- Særlige krav til dækning i nogle yderligt beliggende rum (fx kælderen).

- Huse med særlige bygge konstruktioner

- Metal – alle former for metalplader og lignende vil reflektere signalet, hvilket betyder at det er svært at få forbindelse.

- Stålskeletter vil ofte medføre en utrolig dårlig forbindelse, da de vil reflektere signalet.

Beton- og gipsvægge absorberer radiosignalet og vil derfor forringe signalet.


Derudover er der nogle simple regler der bør følges for at sikre en optimal indendørs dækning:

- Én enhed pr. etage.

- Min én enhed pr. 15 meter eller 2 lette vægge.

- Enhederne bør placeres centralt i hjemmet.

- Enhederne skal stå oprejst, højt og frit – gerne i 1,5 m højde.

- Hold god afstand mellem enhederne og vægge og metalgenstande. Din router skal helst have så meget luft omkring sig som muligt. Derfor er teknikrummet og arkivskabet ikke en god placering for routeren

- Dit trådløse signal er sart og lader sig nemt forstyrre af trådløst udstyr, der bruger samme frekvenser – for eksempel TV, mobiltelefoner, computere, babyalarmer og mikrobølgeovne.

Undgå at placere enhederne tæt på en varmekilde, eksempelvis en radiator. Et sted med for store temperaturudsving eller støv er ikke godt for enhederne og signalet.


- Det er ikke nødvendigvis din trådløse forbindelse, der er årsagen til ustabilt og langsomt WiFi. Det kan også være ”medtrafikanter” på forbindelsen i dit hjem.

- Din trådløse forbindelse fungerer sådan, at når der er flere, der bruger den samtidig, kan det nedsætte hastigheden. Især i dag, hvor vi ikke længere blot bruger nettet til at surfe – men også til at streame, spille online, up- og downloade og meget mere.

Tjek derfor, om der er flere på din forbindelse, der streamer film i HD-kvalitet, downloader filer, spiller online og surfer på samme tid, inden du giver dit WiFi skylden for tempoet. Måske er der bare brug for flere Mbit, end den hastighed du har valgt?


Safepay er en krypteret web browser som følger med Internet Security, der gør, at du kan færdes på nettet helt uden bekymringer.


Safepay fungerer på den måde, at når du åbner det, åbner det væk fra resten af dit system, nærmest i en osteklokke, og sørger for at alt du foretager dig på nettet ikke kan blive overvåget.


At du ikke kan komme på netbank skyldes ofte et Java-problem. Sørg for at den nyeste version af Java er opdateret, og prøv så igen. Hvis du benytter dig af Safepay, skal du sørge for, at Java er slået til i indstillingerne.


Når der kommer en advarsel på din computer, er det vigtigt, at du noterer, hvad advarslen siger, og følge det der står, du skal gøre. Står der intet, eller er du i tvivl, så kontakt kundeservice.


For at afinstallere Chili Family Pack skal du på http://www.chilisecurity.dk/free-tools/ vælge ”Gratis værktøjer”, og downloade den der hedder ”Removal Tool”. Denne skal du blot starte op, og så ordner den resten for dig.


Hvis ikke du modtager din licensnøgle på e-mail, så kan du få den igen via kundeservice eller online via selvbetjening site.


Under installationen af programmet vil du i den sidste del af installationen blive bedt om at indtaste en licensnøgle.


En krypteret web-browser er som når du benytter Internet Explorer, Firefox eller Google Chrome, men den er krypteret således, at dine ”fodspor” på internettet bliver skjult. Dvs. at hvis der skulle være en som sad og holdt øje med jeres net, vil han se en masse mærkelige tegn, bogstaver og tal i stedet for at kunne se f.eks. hvilke koder du skriver ind.

Den krypterede webbrowser kan f.eks. være relevant at bruge i forbindelse med shopping af rejser m.v. over nettet, hvor priser hos nogle udbydere sættes efter brugerens tidligere søgninger.


For at lave en fuld scanning skal du åbne programmet, vælge den boks i venstre side der hedder ”Protection”, og så under den fane der hedder ”Antivirus” klikke på System Scan.


Nej, så snart Chili Family Pack er installeret, behøver du ikke længere røre en finger selv. Alt kører i autopilot og sørger selv for at scanne, opdatere og holde din computer fuldt beskyttet.


En gratis version af et antivirus er simpelthen ikke længere tilstrækkeligt for at holde sig fuldt beskyttet, bl.a. fordi det ikke indeholder beskyttelse af netbank, hvilket gør at din netbank reelt er udsat hver gang du bevæger dig rundt på nettet. Med Chili Family Pack, er der både beskyttelse af netbank, 2-vejs firewall og en fuldkommen autopilot for at holde dig og din computer så sikker som overhovedet muligt. Derudover er sikkerhedspakken bygget op om den teknologi, som flere år i træk, er blevet kåret til at være verdens bedste i både sikkerhed og ydeevne.

Du skal i øvrigt være opmærksom på at du i de gratis programmer typisk accepterer at selskabet logger og sælger dine browserdata – læs mere her.


Det indbyggede antivirus er kun tilgængeligt i Windows 10 eller Windows 8 og fungerer på præcis samme måde som en gratis antivirus, så det halter også på sikkerheden med både manglede beskyttelse af netbank og fuld automatisk scanning og opdatering. Derudover har programmet det med at sløve computeren, så snart der scannes, hvilket ikke sker med dette produkt. I denne sikkerhedspakke er der nemlig en kunstig intelligens, der gør, at den selv justerer sine ressourcer således at computeren belastes mindst muligt, både under selve scanningen og ved almindelig daglig brug.


Du kan bruge sikkerhedsklienten til følgende enheder:

- PC med Windows eller Mac-styresystemer.

- Android mobil og tablets.


Ja, i yderst sjældne tilfælde. Men med Chili Family Pack vil du være sikret bedst muligt.


Ja, det skal du. I forbindelse med installationen af sikkerhedsklienten sker dette automatisk, så du skal blot følge vejledningen.


Din licensnøgle gælder din husstand, og du kan installere produktet på de enheder du har i husstanden.


Nej, det må du ikke. Din licensnøgle er personlig og gælder for din husstand.


Gennem en stor database over spam-syndere, kan Chili Family Pack sortere spam-mails fra.


Det er så du kan se hvornår produktet fornyes. Det har ingen praktisk betydning for dig, så længe du har produktet i forbindelse med Waoo Fiber.


Opfylder din PC de nødvendige krav til at køre styresystemet optimalt, skulle du ikke bemærke en forskel i hastigheden.


Apple har en streng politik på deres iOS enheder og tillader ikke tredje part antivirus-distributører.


Med den prisvindende teknologi bag Chili Family Pack, er du altid up-to-date og længst fremme, hvad angår din sikkerhed på internettet.


I forbindelse med installationen godkender du de til enhver tid gældende vilkår, som vi anbefaler at du læser inden du godkender.


Hos Waoo er Chili Family Pack inkluderet i alle fiberpakker, og dermed en del af prisen. Vi anbefaler derfor at du opsiger de tilsvarende produkter du måtte have i dag, og benytter dig af den besparelse du har opnået ved at have Waoo Fiber.


For at finde ud af hvordan online harddisken (Chili Cloud) bruges kan du slå op i vores installationsguide (åbner PDF), eller kontakte kundeservice og få hjælp til at komme i gang med det hele.


Du kan tilkøbe mere plads ved at kontakte kundeservice hos BornFiber.


Ja, vores online harddisk er kompatibel Windows, Mac, iOS, Android samt web browsere, og kan nemt benyttes alle disse steder.


Vores online harddisk har ikke et loft på hvor stor filen kan være, andet end ud fra hvor meget plads, du har til rådighed.


Hvis dine filer er blevet slettet eller på anden vis forsvundet, kan du gå ind og gendanne (afhængigt af hvilken retention-periode som du har indstillet servicen til – default 30 dage). Du kan i installationsguide finde frem til hvordan det skal gøres korrekt eller ringe til kundeservice


Ja, hvis dine filer fylder mere end du har plads til på computeren, kan du selv vælge hvilke filer, du vil synkronisere, eller om du kun vil beholde dem i skyen.


Eftersom Windows ikke kan håndtere to mapper med samme navn men din online harddisk kan, vil den ved oprettelse af to shares med samme navn, sætte et tidsstempel på den anden mappe, hvilket er det ”mærkelige” navn. Du kan omdøbe mappen ved at følge vores installationsguide eller ved at ringe til vores kundeservice og få hjælp til dette.


Klienten vil kun acceptere et loginnavn på session, så hvis du har flere faner åbne, hvor du logger ind på en anden bruger eller logger ind på reseller modulet på en anden fane, vil du blive logget af.


På Android sker det til tider at kunder oplever, at deres online harddisk (Chili Cloud) fryser eller aldrig bliver færdig med at loade under installation.

1. Gå til indstillinger.

2. Vælg ”Applikations manager”.

3. Scroll ned og find app’en, der hedder ”Play Butik”.

4. Vælg applikationen og tryk på ”Ryd Cache” og ”Ryd data”.

5. Prøv nu at installere Chili Cloud igen.


De forskellige systemer har forskellige begrænsninger når det kommer til navngivning. Følgende specialtegn er derfor ikke brugbare: / \ : * ? ” < > | &


Med Online harddisk/Chili Cloud har du på samme måde fuld adgang til dine filer både online og offline, men hvor du hos Dropbox betaler pr. bruger du opretter, så har du hos Chili Cloud mulighed for helt op til 5 brugere uden at det koster en krone ekstra - I skal blot deles om pladsen. Derved kan hele familien have adgang og have deres eget private share, samt det man ønsker at dele.


En ekstern harddisk er fin at bruge, men langsom og uhåndterbar når det kommer til at skulle vise feriebillederne frem for venner og familien. Med Chili Cloud har du det hele tiden lige ved hånden, om det er på den bærbare Windows computer, din Android-enhed, din iPhone/iPad eller din Mac computer, og du kan altid tage backup og håndtere dine filer både online og offline, så du ikke længere skal slæbe rundt på en stor harddisk. Bortset fra det, så har du med en ekstern harddisk ingen mulighed for at redde filerne hvis harddisken skulle gå i stykker. Går din computer eller andet derimod i stykker - og det er gemt i Chili Cloud - så vil du altid have en sikker kopi af det i skyen, og der er ingen fare for at vigtige dokumenter, billeder eller andre filer går tabt.


Alt efter kvalitet, og hvilken enhed billederne kommer fra (iPhone, iPad, Android, tablet, kamera, etc.), mellem 1000 og 10.000+.


Du kontakter kundeservice.


Ja, du kan kontakte kundeservice og oplyse din nye e-mailadresse.


www.chilicloud.com kan du få gensendt dit password


Kontakt kundeservice, der kan oplyse dig om det.


Det er muligt at bruge Chili Cloud både gennem vores klient, men også gennem din internetbrowser. For at have dem liggende lokalt på din computer, er det dog nødvendigt at hente Chili Cloud klienten.


Ja, det kan du godt. Når du har uploadet dine billeder og evt. videoklip til Chili Cloud via appen, kan du slette dem på din telefon. Derefter har du adgang til filerne via din Chili Cloud app. Gælder både Android og IOS.


Chili Cloud drevet er bygget op, så dine filer er lagt ud på mere end en sky. Dette sikrer, at selvom der skulle ske noget med den ene sky, så har en anden mulighed for at tage over og dine filer vil være intakte. Og hvis du ved et uheld sletter nogle filer, har du altid mulighed for at hente dem tilbage.


Du har mulighed for at logge ind på www.chilicloud.com, her vil du kunne se alle dine indstillinger og hvor meget plads du har tilbage på dit Chili Cloud drev.


Der kan gå op til 3 timer inden din nye plads er til rådighed.


Fra du opsiger dit fiberabonnement har du 30 dage til at flytte dine filer fra Chili Cloud. Du kan også lave en aftale direkte med Chili Cloud og betale et abonnement til dem.


Nej, det er de ikke. Den nye aktiveringsmail kan du benytte for at oprette adgang til dine eksisterende data med din nye e-mail adresse. Du vil fortsat have adgang til dine data med dit tidligere log-in (e-mail og password). Når du ændrer din e-mail adresse, får du blot en ny adgang til dine eksisterende data.


Du har efter alt sandsynlighed brugt den plads du har til rådighed. Du har mulighed for at tilkøbe mere plads – enten 100 eller 1000 GB.


Du vil fortsat have adgang til dine filer og have mulighed for at downloade dem, men du kan ikke uploade flere filer. Du kan få mere plads ved at tilkøbe mere eller slette nogle af de filer du har uploadet.


Ja, det kan du godt. Når du har uploadet filen, vil din konto ikke længere have plads til flere uploads, før du enten tilkøber mere plads, eller sletter filer.


Du har modtaget en e-mail, der fortæller dig lidt om hvordan du skal forholde dig. Du har 30 dage til at overføre dine filer til et andet medie, eller lave en aftale direkte med Chili. Du vil i perioden kun kunne downloade filer. Efter de 30 dage er dine data ikke længere tilgængelige.


INGEN AKTUELLE
DRIFTSFORSTYRRELSER


TIDLIGERE
DRIFTSFORSTYRRELSER

Bornholm TV
03/09-2018 20:25 Waoo's TV er i øjeblikket ude af drift, Waoo's teknikere har påbegyndt fejlretning. Det er stadig muligt at se TV via WebTV.
03/09-2018 21:30 Waoo har fundet fejlen og arbejder på en løsning
03/09-2018 21:51 Fejlen er nu løst. Oplever du stadig problemer med TV-boksen er det nødvendigt at genstarte den ved at tage strømmen fra og til igen.
04/09-2018 10:32

TILLÆGSPRISER & GEBYRER

Installation 1.995,-
Bokshåndtering 99,-
Genfremsendelse af udstyr 99,-
Eksisterende kunder kan opgradere til trådløs router (Smart Wi-Fi) 39,-/md.
(+ fragt af udstyr 99,-)
Opgradering af TV-boks 795,-
Tilkøb af 1 ekstra Smart Wi-Fi (forudsætter, at man allerede har Smart Wi-Fi sæt) 19,-/md.
(+ fragt af udstyr 99,-)
Leje af ekstra TV boks uden harddisk pr. md. 39,-
Leje af første TV boks med harddisk pr. md. 59,-
Leje af ekstra TV boks med harddisk pr. md. 79,-
Køb af TV-boks uden harddisk til sommerhus 999,-
Køb af 4K TV-boks uden harddisk til sommerhus 1499,-
Køb af TV-boks med harddisk til sommerhus 1999,-
For sent returneret udstyr 95,-
Afhentning af udstyr hos PostNord ifm. returnering uden omdeling 49,-
Fast offentlig IP 39,-/md.
(+ 99,- i oprettelse)
Reverse DNS (kræver fast offentlig IP) 0,-
Teknikerbesøg ifm. etablering 695,-
Teknikerbesøg til udbedring af installation på adressen 1.295,-
Fejlmelding med kunde-/håndteringsfejl 695,-
Forgæves teknikerbesøg 695,-
Overdragelse af bredbåndsabonnement 95,-
Flytning af bredbåndsabonnement (forudsætter, at fiberboks er installeret på ny adresse, ellers opkræves installationsgebyr) 95,-
Genåbning af bredbåndsabonnement (forudsætter, at fiberboks er installeret på adressen, ellers opkræves installationsgebyr) 95,-

BETALINGSGEBYRER

Betaling via BetalingsService 9,-/md.
Manuel regning/indbetalingskort 49,-/md.
Genfremsendelse af regning 49,-
Udsættelse af betalingsdato 49,-
Rykkergebyr 100,-
Ved adressebeskyttelse eller betalingsanmærkninger i RKI/Debitorregistret kan der opkræves depositum, der indefryses i hele abonnementsperioden og efter dennes afslutning tilbagebetales fratrukket ethvert mellemværende mellem abonnenten og BornFiber.